De bakboords kant is bijna af, maar we moeten ook vooruit blijven kijken. Hoe pakken we de andere kant aan? Net zo ver slopen? Minder? Meer? We hebben met het dikte meetapparaat van Joram een aantal metingen gedaan om zo tot een concreet plan te kunnen komen. De diktes worden dan op de huid geschreven als op de foto's te zien.
Een dubbeling met daarnaast een dun stuk.. Helemaal eruit halen? Laten zitten? Stuk ernaast erin zetten?
Een stuk verder, naast de dubbeling ziet het er weer goed uit qua diktes
De waterlijn is erg dun en heeft veel putten. We besluiten om de gehele kimgang bij het middenschip te vervangen, en ca. 20 cm van de strook waterlijn erboven. Op de foto moeilijk te zien misschien, maar met een geel krijtje is aangetekend tot waar ongeveer gesloopt gaat worden.
Op zich wel redelijke diktes, maar de dubbeling en de putten willen we graag weghebben
Hier dus ook hele stroken weg
Hier alleen onderaan een strook
Koen, die een dagje komt helpen, bekijkt samen met Adriaan de conclusies
Maar weer even terug naar de andere kant. Laatste strook erin!
Kit erop
En dicht!
Deze jongeman blijft elke keer opdagen als de fotograaf actie onderneemt
Mooi gezicht met alle boutjes, en klinklaar!
Hier is het land al geheel geklonken
Piet maakt ook deze plek klaar voor het klinken. Eerst goed voelen of de plaat gelijk ligt en dan vast hechten
Onze lucht klinkhamer
Jahoor, ook deze klinkklaar!
En geklonken
Niet alle gaten moesten dichtgeklonken worden; om de drie gaten moet er een lange nagel om ook het berghout vast te klinken. Opletten dus!
Hier hetzelfde
Begint weer ergens op te lijken!
Het bouwteam tevreden na een klinkdag. Met hulp van Koen en Lucas
Geen opmerkingen:
Een reactie posten