De laatste weken zijn ingegaan en de kraan is geboekt. nog even doorwerken!
De binnenkant nu volledig zwart tot boven de lasnaad
Piet neemt het roer onder handen
En onder het berghout ook
Vincent komt helpen met antifauling schilderen en het zwart binnen voor de tweede keer
Eerste laagje kleur gaat erop; geel it is!
Emotioneel afscheid van de oude stukken...
Daar gaan ze, met de oud ijzer boer mee
Piet is al bijna voor
Een ook de bovenkant van het roer krijgt liefde
Springt er mooi uit, dat geel
Koolteer nog een keertje
Adriaan doet het geel voor een tweede laag
Nog een borgje gemaakt voor de gland zodat ie niet loskan trillen. Ook de anodes gemonteerd gewoon met boutjes door de scheg. aan elke kant een. Voor en achter, dus vier totaal
De kabbellatten krijgen ook een beurtje
En we verzetten de bokken zodat we daaronder ook kunnen verven
Dit ook in de verf
Joram en Dick overleggen via de telefoon op korte afstand
Het oude deel soppen we ook een keertje in zwart met owatrol
En dan doet Piet als laatste het berghout en potdeksel in één keer zwart. Een zeer secuur werkje van een volle werkdag, maar het resultaat mag er wezen! Het maakt het gelijk af
Afsluiter gemonteerd en voor de zekerheid een dopje erop
Binnengland er ook op
Bijna zover!
Samen met Hanno ontdoen we het werfterrein van alle obstakels zodat de kraan alle ruimte heeft.
En dan gaat ook eindelijk het dak eraf!
Kabbellatten erop. Wietze helpt ook hard mee
Ondertussen alle zooi en staal verplaatsen. We houden de Jacob voor het hijsen helemaal leeg, zodat hij zo ligt mogelijk blijft en zodat we heel goed kunnen inspecteren of die waterdicht is. Daarbij weten we dan precies hoe zwaar het casco is (kan de kraanmachinist lezen). Het kleine spul laden we met de hand aan de werksteiger. Het grote spul laden we bij Joram mbv het hijstuig van de Madrigale, als die eenmaal in het water liggen. Zo ook de motor etc.
Schroefaskoker volpompen met vet
Al dit soort stukjes moeten toch maar weg.
Opgeruimd en wel
Klaar om te zwemmen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten