In april zijn we gestart met het ijzerwerk. Eerst voorzichtig de restanten van voorschot en mastspoor losgemaakt, daarna van het achterschot + doft. We gaan opbouwen van achter naar voren.
|
Hier zie je de nieuwe achterdoft, voorlopig met een paar bouten vastgezet. |
Daarna is Jens aan de slag gegaan met de naaldenbikhamer van Anne. Eerst maar eens het vlak aan de binnenzijde.
|
Relaxed werk. Zijn er nog meer liefhebbers? |
Ondertussen ging Piet aan de gang met het vervangen van de achterste stukken van het dolboord, daar heeft ooit iemand slordig sloopwerk met een snijbrander uitgevoerd.
|
Met grote en kleine slijptol voorzichtig te werk. |
Woensdag 9 mei was een spannende dag voor Jacob. Namens de verzekering kwam Ydo Heijsman (Scheepsexpertise) keuren.
|
Schoonslijpen en electronisch de dikte meten. |
Tot ons grote genoegen bleek het vlak meer dan voldoende dikte te hebben. De minimaal vereiste dikte voor de verzekering zou 3,5 mm zijn. Overal werd meer dan 4 mm en hier en daar zelfs 5 mm gemeten!
|
Dat ziet er goed uit! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten